25.2.10

Dat wat je ziet

Achter dit mooie beeld van Miet van Puijenbroek ziet de kijker een stukje van het Audax Textielmuseum. Collega Rob vroeg mij achteloos waarom het metselwerk er zo rommelig uitziet. Goede vraag. Ik vind het zó gewoon dat ik het niet eens meer zie. Bovendien vind ik dat metselwerk wel wat hebben: roeien met de riemen die je hebt. Dat typeert Tilburg, vind ik. Bij de gemeenteraadsverkiezingen ga ik weer op een vrouw stemmen, zoals zo vaak. Dat geeft me een goed gevoel. Hoewel… vrouwelijke gemeenteraadsleden zoals Miet van Puijenbroek, die zijn er niet meer. Miet was de eerste vrouwelijke wethouder, ze zat 37 jaar in de gemeenteraad. Ooit woonde ik een presentatie van Miet bij in het textielmuseum. Dat was een belevenis. Frank van Pamelen heeft bij de onthulling van het standbeeld het charisma van Miet mooi verwoord: Ze was dat wat je ziet, dat is het beeld van Miet.

Geen opmerkingen: