25.10.10

Slager Lejeune

Een groot wild zwijn staart de bezoekers aan. Boven de toonbank. Rechts ervan hangt de slogan waar moderne reclamemakers niet aan kunnen tippen. De slagzin is van een tijdloze schoonheid: “Wat Napoleon was onder de vorsten, is onze worst onder de worsten.” De eerste volger van Tilburg Daily Photo, José Adema-Jacobs, schrijft over een verzoekfoto: Ik denk aan de Willem II-straat, een prachtige straat, maar die is al een paar keer aan de beurt geweest met de Synagoge en de Cinecitta. Ik voel me altijd heel Tilburgs als ik bij slager Lejeune in de Willem II-straat op mijn beurt wacht en dan ondertussen denk “hier stond mijn moeder vroeger al en daarvóór ook mijn opoe Jacobs. Wat fijn dat zo’n slager nog bestaat na al die jaren.”
Deze week enkele ‘verzoekfoto’s’ nu Tilburg Daily Photo een jaar bestaat.

2 opmerkingen:

Unknown zei

Bedankt Peter mooi! pure nostalgie

Peter van den Besselaar zei

Slager Lejeune is springlevend. Wat mij betreft niet alleen voor de worst...