12.2.11

# 14 Geluk

Deze rode stoelen staan aan de Koningshoeven in de tuin van een kantoor. Ik heb er nog nooit iemand zien zitten. Maar het staat uitnodigend. Om een boterham te eten tijdens de lunchpauze. Of een goede plek voor werkoverleg. Experiment. Vierentwintig collega’s van een verpleeghuis komen twee maanden lang iedere week bijeen om te praten over zingevingsvragen. Zoals: Waarom is mijn werk belangrijk? Draag ik bij aan het geluk van een ander? Hoe toon ik mijzelf en collega’s waardering? Het effect is verbazingwekkend. De ziekteverzuimcijfers halveren. Het contact tussen de teamleden verbetert. De deelnemers geven ook aan dat het contact met patiënten is verbeterd en zij met meer plezier hun werk doen. Praten over werk en zingeving maakt gelukkig.
Journal of Gerontological Nursing 10/2008

1 opmerking:

Foto FietsMargreet zei

Leuke rode bankjes. Lijkt me gezellig om daar met mooi weer je boterhammetje op te eten.
Groetjes
OT Ik heb jouw weblog op mijn lijstje met fotoweblogs gezet. Dan kunnen mijn medebloggers zien dat Tilburg echt niet zo saai is als iedereen denkt.