21.11.11

Ik ben...

Ik ben het centrum van het heelal, de oorzaak van alles en het gevolg van niets, precies op het juiste tijdstip: nu. / Ik ben te vroeg voor de dood, te laat voor het leven, en de melkboer is ook met vakantie. / Ik ben God maar ik beheers me. / Ik ben een Optimist – sterker nog: ik wéét dat het leven ophoudt.  / Ik ben hoogstwaarschijnlijk mijn geheugen verloren. / Ik ben iemand wiens ‘kennis’ ik zou willen zijn. / Ik ben omgekocht door het grootkapitaal maar de cent is helaas afgeschaft. / Ik ben omdat iemand dacht.
Tekstfragmenten uit Ik Ben, Batticus, Klein maar zijn, Querido 2005 / 21 november Opdracht van Maria in de Tempel

2 opmerkingen:

Ineke zei

Peter, jij moet ff op uitzending gemist naar gisteren, Het uur van de wolf gaan. Een uitzending waarin Frederique Spigt oa met Barry Hay een duet opnam en dat betreffende duet heet Je eigen persoonlijke Jezus.

Peter van den Besselaar zei

Mooie uitzending, Ineke! Je eigen persoonlijke Jezus: iemand die er voor je is, iemand van betekenis.