30.10.12

Slimmer

Mijn dochter ging als zesjarige naar ballet. We zagen toen geen bijzonder muzikaal talent. Nu zegt ze nog wel eens met een licht verwijtende toon: ‘Waarom hebben jullie mij nooit muziekles laten volgen?’. Met terugwerkende kracht krijg ik een ontzettend schuldgevoel. Zeker als ik Geert Simons hoor. “Het is wetenschappelijk bewezen dat kinderen die met muziek bezig zijn slimmer zijn”, zegt Geert, telg van de Tilburgse piano- & orgelhandel Jos W. Simons aan de Goirkestraat 178 – 180. In 2017 hoopt men het honderdjarig bestaan te vieren, ondanks het feit dat bestuurlijk klimaat op dit moment nogal bars is voor alles wat met cultuur te maken heeft. TilburgDailyPhoto krijgt een kleine rondleiding langs vleugels (“Deze is van 1910 maar helemaal gerestaureerd”) en het wondermooie atelier waarin onderhoud aan de piano’s kan plaatsvinden. Op de website van het bedrijf (klik HIER) kan de bezoeker ook namen terugvinden van pianodocenten. Wat ik nu vergeten ben te vragen… worden ook volwassenen slimmer als ze met muziek bezig zijn, als ze piano spelen? Laten we met elkaar afspreken dat we dat gewoon als uitgangspunt nemen.  

Geen opmerkingen: