21.10.12

Ziede't?


Ach, eigenlijk is het een grap, zegt wijnhandelaar Jan Aartsen. Ik krijg de ansichtkaart cadeau, waarvan ik zeg: die is leuk! Vorige week las ik de column waarin Statenlid Veerle Slegers schrijft hoe ze afstand neemt van Tilburg, vertrekt uit de stad die zo bekrompen is. Het gras is veel groener aan de overkant. Ze kwam terug en gaat de stad dan pas echt waarderen. Misschien heeft iedereen wel een tijdje de neiging om je af te zetten tegen de directe omgeving waarin je opgroeit. En komt het later toch weer goed. Ik moet denken aan de woorden van de in de Koestraat geboren schilder Kees Mandos, die zei: “As ge et hier niet ziet, ziedet daor ôk nie”. De ansichtkaart is gemaakt door Jan Aartsen ter gelegenheid van het uitroepen van zijn wijnhandel van Bilsen als beste wijnwinkel van Nederland. Het is helemaal waar, die flessen die je koopt op Las Ramblas of Champs Elysees zijn ook gewoon aan de Korvelseweg te koop. Er is zoveel om trots te zijn op de stad. Op 24 oktober bestaat TilburgDailyPhoto drie jaar en dan gaan we eens een week aandacht geven aan verschillende mensen die Tilburg gezicht geven. Daar verheug ik mij op.

Geen opmerkingen: