1.3.14

Misbaar?

Er stopt een auto voor de deur. Het is nog donker. En vroeg. Een dof plofje. De krant ligt op de deurmat. Dan pas realiseer ik me dat de krant dus... met de auto wordt bezorgd. Heel anders dan vroeger. Toen had een bezorger een briefje met nummers waar de krant níet bezorgd moest worden, nu is het precies omgekeerd. Steeds minder mensen zijn abonnee op een krant. En kranten doen steeds gekker om geld te verdienen. Ik kreeg vandaag een email van mijn landelijke krant met een aanbieding: alléén dit weekend korting op luxe dekbedovertreksets. Het kan verkeren. Mijn krantenneef vertelde me gisteren dat hij denkt dat de gedrukte krant over tien jaar niet meer bestaat. Het zijn vooral ouderen die nu de krant lezen, jongeren lezen niet of alleen op de ipad. Is de krant misbaar?

2 opmerkingen:

brewbart zei

De krant was handig & functioneel, kon & kan prachtig zijn, imaar is ngehaald door een nieuwe werkelijkheid en ja, de krant is misbaar.

Foto FietsMargreet zei

Op zich is de krant misbaar, maar ik begin de dag al meteen met kijken naar het pc-scherm door mijn gefotografeer. Soms een verademing om gewoon de krant te lezen. En ja heerlijk die plof op de mat. Bezorger kwam tot nu toe met een brommer maar nu eentje te voet. Heerlijk ouderwets. Maar ja voordat die komt is de Telegraaf al met de auto door de straat geronkt. Papieren krant is een kwestie van tijd denk ik, maar hou hem nog maar even.