9.3.14

Pop up store

Twee keer heb ik staan kijken of er bezoekers naar binnen gaan.... de huiskamer van Tilburg, waarmee het CDA ons wil betrekken bij het gemeentebestuur. Wij luisteren graag naar uw ideeën, staat op de winkelruit. Maar de foto is misschien wel symptomatisch voor wat er gebeurt: het winkelende publiek kijkt even naar binnen en slentert verder. Het blijft wel een origineel idee, de pop up store, zoals dat nu heet. Een winkel die tijdelijk een bestemming krijgt. Het CDA is sowieso wel origineel met de Erik, een tijdschrift over de lijsttrekker, glossy, zoals dat nu heet. Ik ben wat sceptisch of het zoden aan de dijk zet. Joris Bengevoord van Groen Links is op zijn manier origineel, hij liep mee in den Opstoet met carnaval, om als doctor advies te geven over verkiezingskoorts. Daarmee bereikte hij met zekerheid méér kiezers dan in de tijdelijke winkel. De komende dagen zullen er ook weer folders van politieke partijen op de mat vallen, flyers, zoals dat nu heet. De eerste die bij mij in de bus viel is van een partij die vooral schopt tegen wat er allemaal mis is, zonder mij een beeld te geven van wat die partij dan wel wil... Had die partij een pop up store, dan kon ik tenminste vragen welke ideeën voor de stad ze hebben. Het is beter om te kiezen vóór mooie plannen, dan uit onvrede tegen de politiek. Maar ja... de mensen met onvrede blijven vaak thuis. En dat is een enorme groep.

Geen opmerkingen: