18.5.14

Lichaam en geest

Met studie heb ik naar de reflexzones van de voet staan kijken. Ieder plekje op onze voeten correspondeert met een onderdeel van de rest van het lichaam. De grote teen is gekoppeld aan de schedel en onze hersenen. En zo zijn longen, maag, milt en darmen ook verbonden aan onze voeten. Natuurlijk sprak ik er even over met de vakman van Schoenservice Westermarkt. Ik vertelde dat een opticien me vroeg of ik wel eens last van stress had, kennelijk kon hij zoiets aflezen aan de ogen. Lichaam en geest zijn verbonden, en dus kunnen we maar beter goed voor onszelf zorgen. De vakman doet dat door te zorgen dat we er met keurige schoenen bijlopen. En sinds ik die poster eens goed bekeek, vind ik dat we ook extra blij moeten zijn met pedicures en podotherapeuten. Ach ja, er zijn geregeld klanten bij ons die er alles van af weten, zei de vakman. Hij houdt  zich in alle nuchterheid vooral met de staat en de kwaliteit van de schoenen bezig ~ wel zo fijn, dat niet iedere opticien en schoenmaker óók psychologie gaat bedrijven. Een geruststellende gedachte dat we dit kunnen overlaten aan de barkeepers en gestudeerde psychologen.



Geen opmerkingen: