2.11.14

Heimwee naar hier

Acht jaar Magogo kamerorkest is vrijdag afgesloten met een mooi concert. Weemoedig zonder overbodige treurnis. De bijna 82-jarige Crooner (Hollands got talent) Opa Piet was het laatste talent in een cross over concert. "Ik mag optreden met een orkest met meest vrouwen... Frank Sinatra droomde ervan, maar ik maak het écht mee", zei hij olijk. Dirigent Micha Hamel riep op om vooruit te kijken (en weer een nieuw kamerorkest op te richten). Eefje de Visser, Wende Snijders en Gerard van Maasakkers luisterden de laatste uitvoering van het orkest op. Bij het laatste nummer zaten alle orkestleden uiteindelijk mee te zingen: heimwee naar hier!

en ik weet / da dit straks vurbij is / da dit nie kan blijven / en da'k 't nou al mis
heimwee naor hier
heimwee naor hier
heimwee naor hier

wij kijken naor mekaren en ik denk / laot dit mer zo zijn / laot dit mer zo blijven  / kan dit nie zo blijven / umda'k 't nou al mis
heimwee naor hier
heimwee naor hier
heimwee naor hier

Magogo, een Ode, is verschenen bij het laatste concert met een overzicht van alle concerten. Ik denk dat deze Ode bij de concertzaal verkrijgbaar is voor geïnteresseerden. 

1 opmerking:

William Kendall zei

Sunny Side Of The Street I know well. It's a standard still sung by many contemporary jazz singers.