18.1.15

Al wat ons ontglipt

"Terwijl ik mijn tanden sta te poetsen, denk ik: misschien hebben ze wel gelijk. Misschien is dat wel het beste: er niet meer aan herinnerd worden."

"Er is heel veel wat ik wel ben vergeten, weinig echte herinneringen heb ik, al bij al. Louis heeft eens gezegd dat het vaak beter is om niet te willen weten, ik vraag mij af of dat klopt. Mij kan het ook ontregelen dat mijn leven niet van mij voelt."

"Als ik wegrijd denk ik aan papa, en aan papa en Johanna, aan de dagen zoals ze zijn, aan wat achter en wat voor ons ligt en aan al wat ons ontglipt. Ik draai de muziek wat luider, 'Moon River', Andy Williams zingt: 'Wherever you're going, I'm going your way.' 

Drie details uit Kom hier dat ik u kus, van Griet op de Beeck.

Griet op de Beeck was vrijdag te gast bij de Literaire Kring Goirle in het Jan van Besouwhuis. Ze wil in haar boeken het leven laten zien vanuit verschillende perspectieven: "Het is mooi als kunst u tot uzelf brengt, de mooiste momenten zijn als u nadenkt over uzelf, dat kunst tot stilstand dwingt." Haar debuutboek was Vele hemels boven de zevende. Beide boeken warm aanbevolen.