26.5.15

Kenny B

Vrijdagavond was Kenny B te gast in het onvolprezen radioprogramma Kunststof. Deze in Suriname  wereldberoemde artiest woont al bijna 25 jaar in Tilburg. De sympathieke Kenneth getuigde in dat programma ook van de zelfspot die Tilburgers kunnen hebben. 
Voor zijn hit Parijs kreeg hij deze maand dubbel platina uit handen van Jörgen Raymann. De youtube film met dit nummer is al zo'n 7 miljoen keer bekeken. 

Gisteren hebben we een genoeglijk kwartiertje beleefd met het bekijken van alle parodieën op dit nummer. Praat Nederlands met me, is er ook in het Praat Amsterdams met me, Praat Rotterdams met me, Praat Westlands met me, Praat Marokkaans met me, Proat toch Grunnegs met mie, Lul Haags met me (de beste parodie volgens Kenny B) en nog veel meer. Het Praat efkes Tilburgs met me, is heel kort. 

Het radioprogramma Kunststof is hier terug te beluisteren. Aanrader!

1 opmerking:

William Kendall zei

I don't imagine his music would be available here... though some shops do stock pretty good world music amounts.