Broodje Jantje is terug! Aan de andere kant van het spoor. Zevenhonderd meter van de oorspronkelijke automatiek aan het NS plein is aan het Pieter Vreedeplein deze Tilburgse icoon herrezen. Van 1964 tot 2002 verkocht Jan de Kort zijn Broodje Jantje. De slogan is een klassieker: Broodje Jantje in ieder handje. Bonheur Groep heeft met veel respect voor die traditie een mooie eigentijdse campagne opgezet, met een knipoog naar de verkiezingen. Tilburg hangt vol met affiches: Tilburg kiest Jan. Daar zijn de affiches voor Broodje Jantje overheen geplakt. En op You Tube zijn films te zien van DJ Pannekoek, met volkse humor. Zoals DEZE of DEZE. Dat PvdA’s Jan Hamming gisteren de bal sponsorde in de derby Willem II – NAC – met een half uur droomvoetbal van een oppermachtig Willem II – mocht uiteindelijk niet baten. 1 -2 werd de stand. Dan rest maar één ding: troostvoedsel. Inderdaad… Broodje Jantje.
Knap verzonnen, die posters Tilburg kiest Jan. Ik heb echt zitten puzzelen: 'Om welke Jan gaat het nou? Er zijn er meerdere'. Totdat Broodje Jantje open ging. Heel leuk!
BeantwoordenVerwijderen