De Amerikaanse journalist en criticus Vance Packard schreef het boek Hidden Persuaders (verborgen verleiders) in 1957. Reclamemakers zouden verborgen verleiders verstoppen in de plaatjes van reclamespotjes. Wie goed keek, kon de letters s-e-x ontdekken in de schaduwen van een zojuist ingeschonken glas cola, en bij nadere inspectie vertoonden de ijsklontjes in een glas whisky de vormen van een vrouwelijk naakt. Tussen de frames van een film zouden onherkenbaar korte flitsen van voedsel opgenomen zijn, die de eetlust van kijkers opwekten. Ik moest daaraan denken toen ik bij de schouwburg reed, ’s avonds, en daar levensgroot op de gevel de letters “onvergetelijke avond” geprojecteerd zag. En in mijn ooghoek een frivole dame in lingerie. Beste lezers, het mannelijk brein werkt soms heel snel en zonder dat wij mannen er ook maar iets aan kunnen doen…
Ik ben teruggegaan om deze foto te maken. Schouwburg Tilburg heeft als boodschap “Geef een onvergetelijke avond cadeau”, het derde en vierde woord van die boodschap staat levensgroot op de gevel geprojecteerd. Klik op de foto en het is beter te zien.
Peter toch, onvergetelijke avond en frivole lingerie. vrl brein soms ook he!
BeantwoordenVerwijderen