Direct contact tussen de mensen die een project mogelijk maken, investeerders, en de initiatiefnemers - ondernemers, dat heet crowdfunding. Er is nu een website waarop Tilburgse initiatieven staan: www.tilburgvoorcultuur.nl. Door de economische crisis geven we minder aan goede doelen. Fors minder zelfs als het gaat om cultuur. Onderzoekers aan de Vrije Universiteit doen tweejaarlijks het onderzoek Geven in Nederland. Daaruit blijkt dat de cultuursector sinds 1999 niet eerder zo weinig aan sponsoring en giften heeft gekregen. Dat ligt vooral aan de bedrijven, de sponsoring is teruggelopen van 296 miljoen naar 124 miljoen euro. Dat is triest. Juist in een tijd dat de regering aan de culturele istellingen vraagt om méér eigen inkomsten. Behalve uit entreegelden halen culturele instellingen en initiatieven vooral geld op uit sponsoring en pariculiere giften. Gemiddeld geeft een Nederlander jaarlijks 36 euro aan culturele instellingen. Op de genoemde website kunnen Tilburgers een steentje bijdragen aan de realisatie van festivals of films. Lezers, kijk eens of je wilt bijdragen aan de realisatie van bijvoorbeeld een film: https://www.tilburgvoorcultuur.nl/project/how-to-describe-a-cloud/ Warm aanbevolen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten