21.9.13

N I E U W ! !

"Stilstand is achteruitgang. Zowel voor profit als non-profitorganisaties is dit een belangrijk uitgangspunt. Wanneer een organisatie wil groeien, is het belangrijk om hierin juiste stappen te ondernemen. Op basis van de factoren ´product / dienst´ en ´markten´ zijn vier verschillende groeistrategieën te ontplooien, die door Igor Ansoff in een matrix zijn vastgelegd. De groeimatrix werd in de jaren zestig door hoogleraar Igor Ansoff ontworpen. De idee er achter is simpel; een bedrijf of organisatie krijgt goed inzicht in mogelijke groeistrategieën, gebaseerd op de combinaties tussen ´huidig´ en ´nieuw product´ en ´huidige´ en ´nieuwe´ markten. In plaats van product kan het ook om een dienstverlening gaan. De term ´markt´ richt zich behalve op concrete markten ook op verschillende doelgroepen. Daarnaast moet deze matrix altijd vanuit het perspectief van de organisatie worden bekeken."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten