25.9.13

Over cadans, stoempen en relativeren


Mensen met een passie. Fijn om te ontmoeten. Ik hou van de twinkeling in de ogen en het enthousiasme waarmee ze praten. Of het nu een duivenmelker is, een biodynamische boer of een wielrenner. Mag ik nog wat wind van achteren? is een boek met wielerverhalen. Erg mooi geschreven. JACE van de Ven heeft een passie voor wielrennen. Hij is oud-redacteur van het Brabants Dagblad en een begenadigd verhalenverteller. Bij zijn verhaal waarom hij nooit een echte wielrenner is geworden, moet ik voortdurend glimlachen. In het verhaal over broer Toon van de Ven herken ik dat mooie Brabantse gevoel… verbondenheid die je voelt… zonder veel woorden met elkaar te wisselen. Bij het lezen krijg ik een brok in mijn keel en worden mijn ogen vochtig.  
Mag ik nog wat wind van achteren? 13 wielerverhalen. JACE van de Ven. ISBN 978-94-90484-05-7

Geen opmerkingen: