16.3.11

Gedachtesprongen

Lezen is reizen in je hoofd. En een bezoek aan de boekhandel is te vergelijken met de snoepwinkel: wát zal ik kiezen, wáár ga ik me op verheugen. De titels zijn beloftevol. En intrigerend. Wat ik met de sleutel moet, Vrouwke Tuinman. Geen idee! De ziel is een pannenkoek van Patty Scholten, een autobiografie in sonetten.  Het was toch Marco van Basten die zo boos werd toen hij pannenkoek werd genoemd? De titels nodigen uit tot gedachtesprongen. Vandaag begint de boekenweek, met als  thema geschreven portretten. Zaterdag slenterde ik door boekhandel Livius aan de Nieuwlandstraat, om eens te kijken welk boek ik deze week ga kopen. Gek gevoel voor mij, de boekhandel verlaten zonder aankoop. Dat voelt zo slecht, dat ik terstond besluit enkele deuren verder een mooie vitello tonnato te kopen voor het zondagse menu. Kalfsvlees in tonijnsaus. De kok die dat bedacht maakte ook een gedachtesprong.

Geen opmerkingen: