10.4.11

Perzisch eten: Super Sane

Als tiener had de naam Perzië voor mij al een magische klank. Ik herinner me een vakantienacht in Zuid Frankrijk waarin ik “als de Sjah van Perzië” geslapen heb, en beste lezer, dan slaap je héél erg goed. In de Goirkestraat 35 is sinds twee jaar Super Sane gevestigd. De naam komt van de samentrekking van de ondernemers Salim en zijn vrouw Negar. In het assortiment zijn tapas, olijfolie, azijn, wijn, biologische en Perzische-Oosterse producten. Je koopt hier de meest fantastische picknicks door lekkere tapas te combineren. Toen ik gisterenochtend in de winkel kwam, stond Salim zelf te koken: Perzisch-Oriëntaalse afhaalmaaltijden. Wij genoten daarna van gebakken kipfilet, gestoomde basmatirijst en saffraan en een kruid met de intrigerende naam liefdesbesjes: Zereshk-Polo. Bij dit gerecht hoort een yoghurtsaus, daarin is een ruime keuze, wij kozen voor een frisse saus met wilde knoflook. Op de website, klik HIER, lees ik dat dit een bekende maaltijd is voor bijzondere feesten. Super Sane is een regelrechte aanrader! De bezoeker mag vooraf proeven. Katinka attendeerde mij op Super Sane, dankjewel. UPDATE 060711: De winkel is gesloten vanwege gezondheidsproblemen, als cateringbedrijf gaat Super Sane door.

1 opmerking:

Ineke zei

klinkt fantastisch