9.6.11

Kromhoutpark

Wat is een stad zonder groen? Bomen geven straten karakter. Pleinen en vooral parken fungeren als de longen van een stad. Als een stad veel groen heeft, ben ik verkocht. Ik ben een echt stadsmens. Lang heb ik gedacht dat iedere stad wel tot mijn verbeelding spreekt, maar dat is toch echt niet zo. Zo hoef ik niet meer terug naar Instanbul, omdat er te weinig groen is voor mijn smaak. Vorige week bezocht ik industriestad Metz. En daar voelde ik me meteen héél erg thuis. In Metz hebben ze sterk uitvergrote bloemblaadjes aan de rand van een stadspark waar je in kunt gaan liggen. Het beton van dat straatmeubilair blijft wonderbaarlijk koel bij warm weer. Eigenlijk kom ik te weinig in onze eigen parken. Zoals het Kromhoutpark, waar je heerlijk kunt vissen, lezen, kletsen, suffen, verliefd zijn.

Geen opmerkingen: