17.8.13

Veranderende emoties bij dienstverlening gemeente

Steeds meer handelingen gaan bij de gemeente op afspraak. Dat vind ik niet zo klantvriendelijk, een gemeente moet er altijd zijn voor de burgers. Je wilt vlot en ongedwongen even binnen kunnen lopen met allerlei vragen: hoe en waar stort ik groot afval, wat kost een motorrijbewijs, heb ik een vergunning nodig voor een dakkapel, ik kom de geboorte van mijn zoon aangeven, ik wil een kapvergunning voor een boom, ik heb mijn onroerend goedbelasting per ongeluk dubbel betaald, etc. Nou snap ik ook wel dat véél van die vragen vanaf de stoel achter de computer en internet kunnen worden behandeld/afgehandeld. Maar toch... Ben je eenmaal bij de gemeente, dan blijkt dat de ambtenaren best humor hebben. Van mij dus geen kwaad woord over de gemeente. Je verveelt je daar geen moment als je moet wachten en de teksten (kunst) op de ramen probeert te ontcijferen. Ik vond deze tekst bij de balies beneden heel humoristisch: neuriën, fluiten, geeuwen, volhouden.

Geen opmerkingen: