11.3.18

Voorspraak

OPA heeft affiches die aanpasbaar zijn. Opa is thuis in Noord, maar net zo goed in de Blaak. Niet zo creatief als andere partijen. Meer passend bij een tijd die voorbij is. Zoals dat altijd is bij opa's. 

Maar dan Hans Smolders. Die affiches zijn in hun eenvoud briljant.  Hij hoeft niks te beloven. "Hij pakt tenminste de problemen aan", zei een aardige mevrouw tegen mij - ze heeft twéé affiches voor het raam van haar held. "Hij komt álle wijkproblemen bij mij thuis aan de keukentafel oplossen", zeg ik. Ik heb zijn LST-flyer gelezen, waarin uiteraard staat dat mijn wijk er zo maar bijhangt. En niet de aandacht krijgt die het verdient. In een radio interview gaf Smolders onlangs ruiterlijk toe dat bestuurlijke competenties niet zijn grootste kwaliteit zijn. Dat klopt dus met wat in de flyer is voorgespiegeld, want een wethouder lost de problemen niet op aan de keukentafel bij kiezers thuis. Het is de stijl die kiezers aanspreekt in Smolders. Grote mond, klein hartje. Een moderne Robin Hood. Gisteren werden piepkleine LST flyers verspreid voor de wedstrijd van Willem II tegen PSV. Nou, er is wat afgemopperd over de voetbalclub afgelopen weken. Waar gemopper is, is Smolders. Het werd een legendarische avond. 5-0. Supporters waren verbouwereerd. En gelukzalig. Een wedstrijd waar iedereen die er bij was, nog héél lang over zal vertellen. Die kleine flyers werden bidprentjes. We hebben die wedstrijd gewonnen door de voorspraak van de Heilige Hansi. Wat ik je brom.

1 opmerking:

William Kendall zei

Political signs aren't that different here.