1.1.19

Gelukkig Nieuwjaar | Happy New Year

We zijn een aandoenlijke stad. Dat dacht ik toen ik aan de Bisschop Zwijsenstraat zes gele hesjes zag die op weg waren naar het centrum. Ze hadden er zin in. Ik ben vergeten wat er op het spandoek stond... een soort universele kreet. Meer directe democratie. Is jarenlang bruikbaar bij álle demonstraties. 

Het is een gebruik dat dailycitybloggers hun leukste, mooiste foto op 1 januari tonen. Dat deed ik nog nooit. Maar... wel grappig om zo een jaar terug te kijken. De foto hierboven is een vervreemdende. Heel vertrouwd door de kerk. Met Spaanse taal. Maar weinig Tilburgers kennen dit, denk ik. Want je moet omhoogkijken om het te zien.  

Gisteren verspreiden onze bestuurders een nieuwjaarswens. Ik neem die gewoon mee in deze blog, want ook die vond ik aandoenlijk. Kijk zelf. Oordeel zelf. We zijn een aandoenlijke stad. 



1 opmerking:

William Kendall zei

And how often do we look up?

Happy New Year!