8.12.19

In de wolken

Luttele uren nadat de spelers met vuurwerk en "we zijn voor niemand bang" zijn onthaald bij het Konings Willem II stadion, gaat het over Ajax - Willem II bij het baantjestrekken in het zwembad. Daarna valt mijn oog bij de bakker op croissants gevuld met room en aardbeien. "Daar kan ik wel iets mee vieren", bestel ik. "Eentje?", vraagt de bakkersvrouw. "Nee, het werd 0-2", zeg ik. En meteen hebben we het over de Awayday@home, vierduizend supporters die de wedstrijd hebben meegemaakt in het stadion, kijkend naar een groot scherm. Dochter wilde er mee naar toe, maar ja... een bakkersvrouw staat héél vroeg in de winkel. Dus toch thuisgebleven. Wonend dicht bij het stadion. Dan kan je alles meebeleven, want het geluid van supporters is ver hoorbaar. Mooi hoor.

In de wolken. Een deel van de Tilburgers is dit weekend in de wolken. De winst vrijdagavond in de Amsterdam Arena tegen Ajax is de reden. Via de social media kan je veel herbeleven. Of voor het eerst zien, zoals de aankomst van de voetballers bij het stadion. Ik telde al twaalf posts op Instagram. Dat is toch allemaal leuker dan vroeger. Het reclamebord bij het stadion laat de uitslag van de wedstrijd zien, met doelpuntenmakers Ndayishimiye en Dankerlui.