21.2.21

Ik zweer het je, ik krijg je klein

  

Verdwijn dan toch, verdwijn, verdwijn, 

Last, Kopzorg en Zwaarmoedigheid,

denk jij dat jij hier nog altijd

net als voorheen de baas kan zijn? 

 

Ik zweer het je, ik krijg je klein,

ik werp mijn rede in de strijd. 

Verdwijn dan toch, verdwijn, verdwijn, 

Last, Kopzorg en Zwaarmoedigheid.

 

Ligt jouw terugkeer in de lijn, 

met alles wat jou begeleidt,

dat dan Gods banvloek me bevrijdt

van jou én de oorzaak van jouw pijn. 

Verdwijn dan toch, verdwijn, verdwijn, 

Last, Kopzorg en Zwaarmoedigheid.

 

Verdwijn dat toch, verdwijn, verdwijn, is gedicht door Willem Wilmink naar Charles d'Orléans.

Zachtmoedig en sterk, is de wapenspreuk van Joannes Zwijsen. Een van de uitspraken van deze pionier in de zorg en het onderwijs was: om te slagen moet je gewoon beginnen met werken.