8.8.21

Meer biertjes dan de vingers van mijn hand


Regelmatig krijg ik tips voor TilburgDailyPhoto. Daar ben ik blij mee. Het brengt me naar stukjes Tilburg waar ik niet snel kom. Collega Ron attendeerde mij erop om eens naar het Ketelhavenplein te gaan. Tegenover station Reeshof ligt een bierwinkel, vertelde hij, met inmiddels 850 soorten bier. Zo gezegd, zo gedaan. Het is werkelijk indrukwekkend. Marcel Vromans heeft me uitgelegd dat de bieren op smaak staan. Om dus Tilburgse biertjes te kopen, kan je lekker rondsnuffelen. De biercultuur heeft een enorme vlucht genomen. Op 27 augustus brengt Cinecitta bijvoorbeeld een zomerse bier & spijsproeverij. Marcel heeft een eetcafé in Oisterwijk (de Baronnen) waar bier en eten kunnen worden gecombineerd. Ik ging de winkel uit met meer Tilburgse biertjes dan de vingers van mijn handen. Soms gebrouwen buiten de stad, maar dan altijd door een Tilburger. Er is zelfs een bier uit de Reeshof, vertelde Marcel, die hier Kneiter Gieter Pater in de hand heeft. Belgian Strong Dark Ale, gebrouwen met lokaal geteelde hop, gerst en water. Met wat korianderzaad en bruine basterdsuiker. Lekker, maar dat maakt de kijker/lezer natuurlijk zelf wel uit. De Reeshof daar kom je meestal met een reden. De bierwinkel is een goede reden. 

2 opmerkingen:

Stefan Jansson zei

Skål!

William Kendall zei

It's admittedly something I don't get into, but that's just me.