27.11.22

De gelukkig maker - Jean Maurice LeJeune

 

Mijn geluk kan niet op als er veel klanten voor mij in de winkel staan. Dat geeft tijd om na te denken over mijn keuze... en te genieten van het gesauwel in de slagerij. Jean Maurice doet graag een duit in het zakje. De medewerkers zijn erg op elkaar ingespeeld en dollen elkaar graag.

Jean Maurice is de vierde generatie van de slagerij die al sinds 1906 in de Willem II straat is gevestigd. Bij barbecue liefhebbers zijn de hamburgers fameus, bij wijnliefhebbers de eigen rillettes. Bij talloze klanten de blinde vinken, speklappen en biefstuk. De roem van LeJeune overstijgt de stad. Bekende Nederlanders zoals Paul de Leeuw waarderen de eigengemaakte leverworst. "Mijn ingrediënten zijn al duurder dan de prijs van fabrieksleverworst", hoorde ik  Jean Maurice zeggen. Gisteren belde een bekende kookboekenschrijfster, met een vraag over de vulling van kroketten. "Ben je een gelukkig maker?", vraag ik. Jean Maurice lijkt wat op zijn hoede bij deze vraag. "Niet voor iedereen, maar voor een aantal mensen zeker", is het antwoord. 

2 opmerkingen:

Stefan Jansson zei

Must be nice shopping here.

William Kendall zei

Sounds like the place does well.