7.4.23

Bedankt Youp

De laatste ronde. Vanavond is het laatste optreden van cabaretier Youp van 't Hek in onze stad. Hij zegt aardige dingen over Tilburg, gemeend. Het optreden gisteren emotioneerde me. Daarmee staat Youp in een mooie rijtje artiesten en acteurs die me beroerden in het theater: Toon Hermans (de glinsterogen staan in mijn geheugen geëtst), Ramses Shaffy in de hoofdrol als Don Quichote, John Kraaykamp senior.  

Deze dag is de eerste van de rest van mijn leven
Dat denken er velen bij hun ontbijt
Terwijl ik altijd denk: ik heb nog maar even
Dit wordt het eind van een prachtige tijd

Dus moeten we dansen en moeten we vrijen
Moeten we lachen en drinken vol vuur
Lief hou me vast want nu ben ik nog bij je
Tijd is toch geld, dus het leven is duur

En ik merk elke dag, dat ik me vergis,
En dat er dan nog een dag over is

Bron: https://muzikum.eu/nl/youp-van-t-hek/niemand-weet-hoe-laat-het-is-songtekst