Stickers zijn de nieuwe graffiti, zegt de Volkskrant.
Hulde. De krant zoekt uit wat stickerplakkers drijft. en hoe ze te werk gaan. Dat is precies wat TilburgDailyPhoto zich afvroeg begin deze maand. Drie jaar geleden signaleerde TDP al dat het gek is dat stickers weer populair zijn in deze social media tijden. Maar loop eens naar het centrum vanaf het station door de Stationsstraat, Nieuwlandstraat en Willem II straat en kijk eens naar de regenpijpen. Die zitten helemaal vol.
Er zijn vier categorieën stickers, geeft de krant aan: kunst, eerbetoon, activisme en clubliefde. De categorie reclame is niet onderzocht. Stickers worden in duizenden gemaakt. Alleen in Tilburg zijn er al tussen de 35.000 en 45.000 verkeersborden, waar vaak stickers op worden geplakt. Ook politieke partijen hebben de stickers ontdekt, de FCK PVV sticker werd enorm veel meer verkocht na de verkiezingsuitslag twee jaar geleden.
De clubliefde stickers zijn niet fijnzinnig. De krant maakt melding van een in de clubkleuren van NEC gemaakte sticker met opdruk "Ik neuk geen Arnhemmers". Enfin, ook de Willem II stickers getuigen van rivaliteit. Als stickers kwaad bloed zetten, zijn er stickeraars die er gewoon een grótere sticker overheen plakken.
(De Volkskrant 16 juli 2025)


1 opmerking:
Popular here as well, a bit odd me thinks.
Een reactie posten