29.8.10

Stiekem lezen

Het zit niet mee met het weer. Het regent nu en dan pijpenstelen. Ik zie mensen met paraplu buiten op terras (lekker puh) de weergoden trotseren. Het is vandaag Boeken rond het Paleis, op het Willemsplein, Stadhuisplein, Stadhuisstraat. De stichting dr PJ Cools – met de fraaie ondertitel Genootschap ter bevordering van de liefde voor het boek – organiseert dit fijne evenement. Op weg erheen zien we een vader met dochter (begin twintig) met allebei lege rugzak naar het Willemsplein lopen. Zo vader, zo dochter, wat betreft de boekenliefde. Nop Maas en Ted van Lieshout treden op in het Paleis Raadhuis.

Hoe ga ik open als een boek? / Ik wil mezelf eens lezen, / bladeren en kijken /
hoeveel pagina’s ik tel. / Of ik een sprookje ben / of meer een studieboek. /
Zou ik mij kopen? / Lenen bij de bieb? / Alleen stiekem lezen / hoe ik afloop en zachtjes /
terugzetten in de kast?

Jij bent mijn mooiste landschap
Ted van Lieshout, ISBN 9025847409, uitgeverij Leopold

Geen opmerkingen: