26.9.10

Mijn stad, mijn thuis

De veertienjarige Sara Bidaoui is in januari 2010 tot Kinderstadsdichter gekozen. Ze heeft haar band met de stad in onderstaand gedicht prachtig kunnen verwoorden.

Tilburg, mijn stad, mijn thuis

Ik wil je zoveel vertellen
Je laten zien wat je mist
Maar het enige waar ik op kom is:
Mijn stad, mijn thuis
Ik wil je zoveel vertellen
Al is het maar op papier
Ik wil je laten zien
Mijn mooiste plekken hier
Maar het enige wat ik kan zeggen is:
Mijn stad, mijn thuis
Ik wil je zoveel vertellen
Maar ik weet niet hoe en wat
Woorden zat
Maar in mijn hoofd maar één gedachte:
Tilburg
Mijn stad, mijn thuis

Deze schikgodin is één van de vier bij het standbeeld van Koning Willem II op de Heuvel, gemaakt door beeldhouwer Edouard Francois George. Deze dame symboliseert de wetgeving.

Geen opmerkingen: