10.6.12

Veel blije mensen bij Bazouq

Gisteren liep deze blogger over het Ceramique terrein in Maastricht, op weg naar het Bonnefantenmuseum. En ik dacht: wat is dit een goed voorbeeld van mooie stadsontwikkeling. Ja, een beetje jaloers was ik. Misschien helemaal ten onrechte… maar het is natuurlijk een mijl op zeven om onze eigen Spoorzone te ontwikkelen in een crisistijd. Er is – dacht ik – onderzoek gedaan naar de vraag of er een permanente markt gevestigd kan worden in de grote koepelhal, maar dat is economisch niet haalbaar. Helaas. Vandaag, op 1 september en 14 oktober organiseert Huis van de Wereld in de grote hal het evenement Bazouq. Een bazaar met van alles en nog wat. Het was lekker druk vanmiddag. Wij hadden een boodschappentas meegenomen en een klein lijstje (bleekselderij, tomaten en aubergines). Maar daar kregen we de deksel op onze neus, hoewel ik de lijst van deelnemers vooraf had geraadpleegd. Groentenhandel Cruyssen stond er met zomerfruit. Supermarkt de Zon had Baklava. Maar geen groenten. Binnen in de koepelhal was het goed toeven. We zagen een droom van een patissier, boerderijprodukten, fraaie designertassen, theatersport, etc. Iedereen was in goede stemming. Volgende keer mogen er van mij nog meer levensmiddelen en groenten staan. Een beetje meer échte mert: ene dreuge mèrt is gèld werd!  Meer foto's? Klik hier.

Geen opmerkingen: