16.6.19

Agge kunt kwatsen voelde oe eigen thuis # 19

Een vleesles van Jean Maurice LeJeune. Ik voelde mij bevoorrecht dat ik - met een kookclub - een kijkje mocht nemen achter de schermen van de slagerij. Achter de slagerij staat het slachthuis, een monument. "Ik heb helemaal geen geheimen", zegt de slager met overtuiging. En we zien hoe met een (niet groot) mes een half varken kundig en snel wordt uitgebeend. We leren waar het haasje zit, waar het spek, waar de spareribs en de karbonades. Klik hier voor de website van LeJeune. Die is lange tijd niet bijgewerkt, het werk gaat natuurlijk zitten in het vlees, maar biedt wel een adequaat inzicht in de historie van de slager met meer dan 100 jaar historie. Wie zo'n kijkje achter de schermen krijgt, is volgens mij levenslang een ambassadeur van de slager. En dat komt dan weer goed uit, want "ik wil alleen goeie praat over LeJeune."

1 opmerking:

William Kendall zei

That does look like a well taken care of butchery.