10.11.19

Kookboekenweek

Een goed kookboek is aan mij wel besteed. Het laatst gekochte boek is Mario Vijftig Jaar, over de Italiaanse keuken. Een van de eerdere boeken van Mario heeft mij al zoveel plezier opgeleverd, door de fraaie recepten. Daar koken Lief en ik al zeker twintig jaar uit. Met courgettetaartjes als klassieker, die vaak op tafel komt.

Het is kookboekenweek. Dat wist ik niet. Er zijn drie kookboekwinkels in ons land. En wij in Tilburg hebben er daar dus één van. Guus Tuerlings van 63 graden vertelde mij over de kookboekenweek. Eigenlijk logisch als je er even over nadenkt, dit zijn de weken van klotteren. Dat doet de CPNB wel goed hoor: op het juiste moment aandacht vragen. Cadeaus voor de Sint of de Kerst kopen we in de komende weken. Wip eens binnen bij 63 graden (naast slager Lejeune) in de Willem II straat. Mijn aanrader voor dit najaar: Bouillon van Jean Beddington.