11.4.22

Bedankt pap

Poëzie is een daad

van bevestiging. Ik bevestig

dat ik leef, dat ik niet alleen leef.

 

Poëzie is een toekomst, denken

aan volgende week, aan een ander land,

aan jou als je oud bent.

 

Poëzie is mijn adem, beweegt

mijn voeten, aarzelend soms,

over de aarde die daarom vraagt.

 

Voltaire had pokken, maar

genas zichzelf door o.a. te drinken

120 liter limonade: dat is poëzie.

 

Of neem de branding. Stukgeslagen

op de rotsen is zij niet werkelijk verslagen,

maar herneemt zich en is daarin poëzie.

 

Elk woord dat wordt geschreven

is een aanslag op de ouderdom.

Tenslotte wint de dood, jazeker,

 

Maar de dood is slechts de stilte in de zaal,

nadat het laatste woord geklonken heeft.

De dood is een ontroering.

 

Remco Campert

 

We nemen afscheid van mijn vader. Hij is goed verzorgd afgelopen jaar door medewerkers van De Wever in Joannes Zwijsen en De Heikant. Dankjewel!

 

Geen opmerkingen: