10.8.22

Geen visitekaartje

Het groen aan het Johan Stekelenburgplein vind ik geen visitekaartje voor de stad. Het stenen gedeelte van het plein is dat wel. Zeker met dit warme weer is de waterfontein geliefd bij jonge kinderen. 

Het groen is 'hil errug gruun'. En als het te weinig water krijgt is het zelfs bruin. 

Drie  goede voorbeelden hoe het beter kan? 
Op het theaterplein in Antwerpen is het groen divers, aantrekkelijk om er doorheen te wandelen en je te verpozen. 
Vorige week stond ik bewonderend de tuin van museum Voorlinden te bekijken in Wassenaar. Ik heb geen verstand van tuinen, maar die tuin is aantrekkelijk omdat er steeds planten in bloei staan. Het ontwerp is van een grootheid in de tuinarchitectuur, Piet Oudorf.  
En terwijl ik dit tik, realiseer ik me dat de tuin van museum De Pont óók al zo mooi is. Daar zat ik vorige week met een spa rood wat te lezen, er is bijna geen rustgevender plek in de stad dan die. 

Geen idee wie er bij de gemeente over gaat... of ze dit lezen... en argumenten naar voren willen brengen (onderhoudsarm, ik kan het me voorstellen). Misschien kunnen city-marketeers een pleidooi voor meer gevarieerd groen doen. Zodat mensen aan de voorkant van het station foto's maken bij het Kruikenstad embleem. En aan de achterkant bij het fraaie groen.


 

Geen opmerkingen: