1.4.12

Wijer komen

Vandaag is de klassieker onder de klassiekers: de Ronde van Vlaanderen. Een hoogtepunt voor wielerliefhebbers. Ik koppel er een uitgaanstip aan: het centrum van de Ronde van Vlaanderen aan de Markt in Oudenaarde. Op maandag gesloten, maar verder dagelijks open van 10 tot 18 uur. Een uur en drie kwartier met de auto via Antwerpen (E19 en E17, 160 kilometers). Het belevingsmuseum is het mooiste sportmuseum dat ik ken. Bij goed weer is het op de markt uitstekend toeven met de Belgische biertjes. De bezoeker kan in het centrum zo goed als meebeleven wat de wielrenners vandaag meemaken. De pittige kasseienstroken, de man met de hamer, de hellingen, de uitputting, de valpartijen. Ik zag dit kunstwerk in de etalage van een makelaar hangen. Een valpartij. Kijk even goed, ook fascinerende vliegtuigen én een vlieg-fiets. Of de lezers liefhebbers zijn van open deuren? Ik weet het niet. Maar zo’n fraaie open deur uitspraak in de Tilburgse Taol, daar hou ik van… As ge niet fietst, komde nie wijer.
Weekfoto Tilburgers.nl,  klik HIER

1 opmerking:

Martijn zei

Kunstenaars van dit werk zijn Walter Kerhofs en Ivo van Leeuwen. In de Textielstraat is hier een muurschildering van van 2,5 meter hoog.
Leuke blog is dit!
Groet, Martijn