7.1.13

Frisse oren

Juist als iedereen met de benen buitenhangt, heeft de Studiozaal een bijzondere charme. Tijdens het nieuwjaarsevenement Frisse Oren (aangekondigd als cultureel vuurwerk) was de zaal bom, bomvol tijdens het optreden van de tweeling Loes en Renée Wijnhoven. Opgeleid in Tilburg. Optredend onder de artiestennaam Clean Pete (lijkt op een naam van whisky). Zichzelf begeleidend met cello en gitaar zingen de meiden over verlangens en oogstrelende jonge mannen. Zelf vader van een dochter in dezelfde leeftijd schrok ik een beetje toen Loes een nieuw lied aankondigde "over de mannen die ik deed". Huh? Maar ze verbeterde zich: "de mannen met wie ik date". Erg mooi lied ook over de jongeman die blijft slapen: "Ik heb de hersens en jij hebt het lijf".  Als ik het goed begrijp, was dat toch ook niet écht wat Loes ambieerde. We gaan vast nog veel horen van deze vrouwelijke troubadours.

Geen opmerkingen: