22.3.20

"Wij houden afstand, hoor"

Ze zijn onverstoorbaar, de petanque spelers op het Transvaalplein. Ze hebben plezier. Geef ze eens ongelijk. Er ontwikkelde zich gisteren een gesprek in de winkel over het coronavirus nieuws. "Het is níet te doen, de hele dag het nieuws volgen. Ze máken je gewoon ziek." De man die het zei had een bozige toon. De mevrouw tegen wie hij het zei, had weinig ruimte om iets anders te vinden, ze beaamde zijn zienswijze. "Alleen 's morgens kijk ik even." Ja, wat kan je doen als je wilt ontsnappen aan het virus? Wegduiken in een goed boek, hoorde ik vandaag op de radio. Muziek luisteren. Digitaal met elkaar vergaderen, borrelen zelfs. Naar buiten gaan? Op twitter zag ik boze berichten over mensen die in het park te dicht bij elkaar lopen. Mag ik een foto maken, vraag ik. Een hoofdknik van een speler met weinig woorden. De andere spelers zijn alert: "Wij houden afstand, hoor. Wil je dat erbij zetten als het in de krant komt?"

Geen opmerkingen: