25.10.12

Getipt uit Madrid

Levensgenieter Richard is een fervent broodbakker. Hij stuurt mij een tip via twitter van waar hij woont... Madrid. En verdorie. Ik schaam me. Ik ken de prachtige winkel met zuurdesembrood nog niet. Tilburg Sourdough. Voortreffelijk brood. Bedankt Richard. Gevestigd in de oude kapperszaak aan de Willem II straat naast slager Lejeune. Da's dus slim: brood halen bij Tilburg Sourdough en bij slager Lejeune vleeswaren en charcuterie. Gouden combinatie. Klik HIER voor de mooie website van de bakker. En geniet iedere keer dat je binnenstapt van de slogan op de voordeur: Brood als kunst. [UPDATE: Zaak is gesloten en doorgegaan onder de naam Pig & Rye]

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Beste,

charcuterie is hetzelfde als vleeswaren (...). Ge doelt waarschijnlijk op het onderscheid dat in België wordt gemaakt tussen charcuterie en beenhouwerij!

Peter van den Besselaar zei

Ik gebruik de woorden door elkaar, maar ze hebben voor mij andere gevoelswaarde. Eenvoudige boterhamworst = vleeswaren. Mooie ham of salami e.d. noem ik charcuterie. Fijn dat u zo kritisch meeleest :-)