26.10.12

Gispen 412


Het is een voor de hand liggende vraag: mag ik je fotograferen in je favoriete stoel? Dat mag. Die favoriete Gispenstoel, ik dacht dat het nummer K518 was. Maar ik heb het niet opgeschreven… en aaah, het duizelt me van de nummers van die Gispenstoelen. Inmiddels weet ik dat mijn lezers kritisch zijn. Bij een kleine fout krijg ik vlot een terechtwijzend mailtje. Dus toch nog even gecheckt: het is nummer 412. Enfin. Aan het Lourdesplein heeft De Zaak Design véél meer ruimte dan op de vorige locatie in hartje stad. Je kunt hier écht fijn rondsnuffelen in de oude basisschool. Duizend vierkante meter design, deze winkel bezoeken is levensgevaarlijk (niet letterlijk, figuurlijk: gevaarlijk voor de portemonnee) want er staat zovéél moois. Adembenemend fijne stoelen, strakke bureaus, kekke verlichting. Ik spot fraaie tekeningen van Anton Pieck, glas van Copier, keramiek van Jacobs en Bauhaus lampen. Slimme zaak (klik HIER voor de website) om op zoek te gaan naar mooie eindejaarscadeaus.

Geen opmerkingen: