14.10.12

We zèède tòch ene maawerd


Er is denkelijk geen betere plaats te vinden voor een Maawmuur dan tussen het stadhuis en de rechtbank. Daar zitten geregeld maawerds. Dat is wel zeker. Eindeloos doorpraten over kleinigheden. Zeuren. Kletspraat verkopen. Ach.. laten we er maar ronduit voor uitkomen. Tilburgers zijn goed in maawe. Maawe we niet over het weer of de politiek, dan toch altijd wel over sport. Maawers zijn een ideale voedingsbodem voor tonproaters. En wie weet wel niet zo goed… voor psychologen en psychiaters. Want wie maawt, lucht zijn hart. Toen ik donderdagavond bij het invallen de duisternis een foto had gemaakt van de nieuwe Maawmuur, vond ik het meteen een schôon kunstwerk. Maar de foto was nogal bewogen – niet de muur, maar de mensen. En daarom ben ik zaterdagmorgen die muur nog eens gaan bekijken. Ik was warempel niet de enige die een foto kwam maken. En ik vond het ook heel toepasselijk dat er iemand instapte in een auto met een bos bloemen. Die had vast een foutje gemaakt, dacht ik. “Wie geen fouten maakt, maakt meestal niets”. Dat is de tekst van de maawmuur. Mijn Lief vertelde dat er al héél veel mensen hebben gereageerd op de plaatsing van de muur. Dat is heel logisch, toch?  Wie de reacties wil lezen van al die maawerds, die klikt HIER. Houdoe!
Deze foto is weekfoto op Tilburgers.nl

Geen opmerkingen: