3.3.19

Pitch Invasion

Pitch Invasion. Ik stond erbij en keek ernaar. Gelukzalig. Maar het woord kende ik niet. Pitch Invasion is als supporters het veld op lopen. Zoals donderdagavond toen Willem II de wedstrijd tegen AZ na penalties won en zich plaatste voor de finale van de KNVB beker. 
Ik was niet avontuurlijk genoeg - en toegegeven, ook niet zo lenig - om in mijn jonge jaren het veld in het Sportpark op te lopen na een promotiewedstrijd. De enige keer dat ik op het veld liep, was met een F-jes team van Sarto, waarin Peter junior voetbalde met Tommy. De kleinzoon van de toenmalige Willem II voorzitter Wim Groels. Het hele team kreeg indertijd een rondleiding door het stadion. 
Ik vind eerbied voor de grasmat gepast. Donderdag was er ook een blije supporter die vast en zeker gedroomd heeft dat hij óóit op dat heilige gras zou staan als voetballer. De voltrekt unieke entourage van tribunes vol die het clublied zingen... en dat je na de warming up in mag vallen. Een Staantribune columnist schreef er een artikel over. En daaronder staat een filmpje van die curieuze invalbeurt. Machtig mooi, dus de moeite waard om even te bekijken.

1 opmerking:

William Kendall zei

One of the sport teams here allows fans on the field after the game.