24.3.19

Praatje van de stad

Ik zag wat twitterberichten langs komen over de schouwburgring, maar las ze nauwelijks. Iets over een midgetgolfbaan. Kunst, dacht ik nog. 

En toen zag ik gisterenmorgen heel vroeg deze bloembakken geplaatst worden en grote stukken trottoir groen worden geverfd. De wind nam de chemische verflucht mee in een vlucht en deed me ogen en neus dichtknijpen. 

Het gaat om een verkeersmaatregel. Veel mensen noemen de cityring een racebaan. Wie 's avonds uit concertzaal of schouwburg komt en moet oversteken wéét wat er is bedoeld. Je normale beoordelingsvermogen over hoe hard auto's rijden klopt daar ineens niet. Wat kan een oplossing bieden... Simpelweg van twee banen één baan maken. Zou dat een oplossing zijn? Misschien wel een die veel commentaar zou opleveren. De plantenbakken (met zitbanken midden op de weg) op stukjes groen gazon zijn een pilot tot 1 juni. Het praatje van de stad. Mijn kapper Jos heeft een oplossing als dit niet blijkt te werken. Tien flitspalen daar neer zetten. We bedenken er een mededelingenbord bij die auto's optelt die te hard rijden.  89, 90, 91. Minder lief. Laten we het eerst maar eens met deze opmerkelijke pilot proberen.