26.12.20

Met elkaar Voor elkaar

Is dat nou nodig? Een supermarkt die eerste en tweede kerstdag open blijft. Natuurlijk niet. 

Ik heb net de vlag van Met elkaar Voor elkaar weer buiten gehangen als dankjewel voor iedereen in de zorg. Daar is doorwerken wel nodig. Daarom is het verstandig om deze kerstdagen heel klein te vieren. 

Het jaar 2020 is te typeren met angst voor het virus. Mijn dochter stuurde een zeer kort verhaal. Zij geeft les aan vluchtelingen. 

 

Twee ogen

Twee grote ogen staren me boven een chirurgisch mondmasker aan, als een konijn die in de koplampen van een auto kijkt. Ze spreekt geen Nederlands en begrijpt niet wat ik zeg. Ik probeer haar te kalmeren. ‘Geen paniek’ en ‘Alles goed’, probeer ik. Na de les trekt ze plastic wegwerphandschoenen aan. Als ze naar buiten loopt zie ik nog net dat ze twee mondmaskers over elkaar draagt. Ik spuit gifgroen ontsmettingsmiddel op de schoolbanken. Plots voelen de woorden leeg en vals aan. 

1 opmerking:

Guido t'Sas zei

Bedankt voor deze mooie gedachten. Ze helpen een beetje.