16.1.22

Even geen problemen

Dit is een weekend, dat ik bij mezelf dacht: even geen problemen. Gisteren een uitstapje gemaakt naar een expositie waar ik graag naar toe wilde. Dat was in Brussel, want hier zijn door de lockdown de musea helaas nog gesloten. 

Vanmorgen zag ik ineens dit vrolijke elektriciteitskastje. De sommen, de dieren, ik snap het niet, maar "Zing een liedje", dat is een mooi advies. In de auto naar België hoorden we Vlaanderen van Paul van Vliet op de radio.... toeval bestaat niet. 

En als ik weg wil zijn, ga ik naar Vlaanderen / Even weg van Holland en Vlaanderen is dichtbij / En als ik vrij wil zijn, ga ik naar Vlaanderen / Ik voel me zoveel lichter al ik Vlaanderen binnenrij  / Even weg van alle dingen, die ik thuis vaak moet verdringen / Nieuwe dagen, nieuwe nachten, open voor het onverwachte / Ik voel me in Vlaanderen zorgeloos / Ik voel me in Vlaanderen vrij. 

Na het museum bezochten we brouwerij Cantillon, ook al om hele goed zin van te krijgen. Ach ja, het verdringen van problemen, daar worden problemen niet minder om. Vandaag zijn er weer coronademonstraties. Ik las over een bordje bij de voordeur van een psychiater: Als u problemen hebt, kom dan gerust binnen. Ik reken u vijftig euro als honorarium. Maar komt u ook zeker binnen als u géén problemen hebt. Ik reken u honderd euro honorarium om mij uit te leggen, hoe u daarin slaagt. 

Fijne zondag!

Geen opmerkingen: