13.1.22

Meningen over nieuwbouw


De zestig meter hoge woontoren De Wever aan het Frederikhof (pleintje achter de hema) stond deze week centraal in het Brabants Dagblad. Het instagramaccount KeepTilburgUgly heeft de toren al ingekapseld: het draagt bij aan de lelijkheid van de stad. Er is zelfs een naam voor.... Tilblokisme. In de krant las ik louter positief commentaar. Meningen over nieuwbouw, het kan verkeren.

Daar dacht ik over, toen ik langs het Wilhelminapark reed. Voor me, het oude politiekantoor op de hoek van het Smitspad - ooit de tweede grote winkelstraat van Tilburg. Dat politiekantoor met het trapgeveltje en de toren die het een kasteelachtige uitstraling geven, is toch maar mooi bewaard gebleven. En het eenvoudige appartementencomplex ernaast... ik vind oud en nieuw hier wel goed bij elkaar passen. 

Geen opmerkingen: