24.12.23

Ik durf het bijna niet te vragen

 

Mensenlief, ik werd bijna verliefd op dat gerecht op de foto. 

Vanwege de kleuren en de eenvoud. Chinese paddenstoelen en paksoi. In een eenvoudige oestersaus. De kleuren? Waanzinnig. 

De serveerster schrok zichtbaar, toen ik zachtjes vroeg: "Ik durf het bijna niet te vragen..." Ze keek met een frons. Zijn die bloemen nou echt, was mijn vraag. Er staan drie hele grote potten met cactussen in bloei. De frons veranderde in een glimlach: ja, ze zijn echt. 

Ze zijn écht prachtig, de planten die in bloei staan bij restaurant I Pin Ke. Ik herinner me dat er vroeger  planten in de schoolklas stonden. Sansevierias of vrouwentongen. Die zijn weer hip en zie je in koffiezaakjes weer staan. En ook deze Schlumbergera Truncata, een kerstcactus. Gemakkelijk te stekken. En dus geweldig bloeiend in december. Ga het zelf bekijken bij I Pin Ke, dat staat voor keizerlijke keuken.

Geen opmerkingen: